Pravda o bavoráku

Priznám sa, najprv som ho vôbec nechcel.

Nepotreboval som ho.

No potom som si povedal, že prečo by som ho nemohol mať?

Veď už dlhšie makám a treba si dopriať, no nie?

Občas treba osláviť a spraviť si radosť. Odmeniť sa. Navyše, blížila sa moja 30-tka.

A tak som sa rozhodol. Doprajem si!

Prišiel som za chalanmi, ktorí vedľa neho stáli a dohodli sme sa... Súhlasili.

Bolo zaujímavé sledovať reakcie ľudí, keď som ho prvýkrát zverejnil.

Niektorí sa tešili so mnou a dopriali mi, iní mali potrebu rýpnuť si a hejtnúť. Teda, nič, čo by ma prekvapovalo :)

A ešte väčšiu radosť u ľudí vyvolalo, keď som si ho konečne priniesol domov.

Bol to úžasný pocit sledovať ten záujem a všetky tie reakcie, komentáre a súkromné správy ľudí.

Okamžite stúpol môj status a niektorí spozorneli:

„Ako si mohol také drahé auto dovoliť?"

„Jemu sa asi riadne darí, keď má také fajnové auto."

„Čomu sa venuje, keď si kúpil bavoráka?"

 

Nie je všetko zlato, čo sa blyští

Je úplne prirodzené, že my ľudia takto rozmýšľame (a domýšľame si). Sme tak vychovávaní.

Niektorých teraz naštvem, iných sklamem a ďalších zas poteším...

ALE...

Toto auto NIE je moje a ani som nikde nepovedal, že som si ho kúpil :)

ÁNO, doprial som si darček k mojej 30-tke, no iba som si ho na krátko požičal, aby som si mohol vyskúšať ten luxus a spravil som si radosť (a menší sociálny experiment).

Vidíme niekoho na drahom aute a už nám v hlave bežia rôzne myšlienky (ktoré sú len odrazom našej vlastnej reality a toho, čomu veríme).

Neriešime už však to, ako ten človek to auto nadobudol. To, že má niekto nového bavoráka znamená iba to, že sa vozí na novom bavoráku. Nič viac, nič menej.

Predpokladáme, že si ho kúpil. Za vlastné. Dokonca v hotovosti.

No nie vždy to tak musí byť. Mnohokrát sa ľudia zbytočne zadĺžujú, berú si lízingy a dopriavajú si luxus, ktorý si nemôžu dovoliť (a ktorý nevyužijú rozumne na ďalšie účely okrem bohapustého predvádzania sa a vozenia sa).

Pravdou je, že by to bola pre mňa finančná samovražda, keby som si kúpil nové auto. Nie, že by som naň nemal, no momentálne stavám dom a mám 2-ročné auto, ktoré mi ešte s prehľadom slúži a viem, ako tie peniaze investovať rozumnejšie.

 

Veď si to zrátajme!

Ak by si si chcel takéhoto nového bavoráka kúpiť (BMW radu 5, Sedan, 530d xDrive M Sport, 6valec, 265 koní s lepšou výbavou), výjde ťa celkovo 83.437€ (ak si zvolíš 30% akontáciu a zložíš "na drevo" 22.875€ + 4 roky budeš každý mesiac splácať 1.261€).

Ešte sme ale neskončili :) V momente, ako výjdeš z predajne, tak auto stratí cca 10-15% z hodnoty. A koľko si myslíš, že bude jeho hodnota po roku (ďalších -20%) a po 4 rokoch, keď ho splatíš (celkovo aj -50%)?

A to ešte nehovorím o ďalších nákladoch s tým spojeným: pravidelný servis, výmena oleja, letné/zimné pneumatiky, brzdové platničky a kotúče, cestná daň... Prirátaj teda ĎALŠÍCH niekoľko stoviek až tisícok € ročne. 

 

Luxus, ktorý si môžeš dovoliť aj ty

Ak si myslíš, že si také niečo nemôžeš dovoliť, tak teraz zbystri pozornosť. Ukážem ti spôsob, ako môžeš. A výjde ťa to len zlomok toho. Tešíš sa?

Existuje spôsob, ako takéto auto mať a voziť sa na ňom BEZ toho, aby si si ho kupoval tak, ako je bežné (alebo si doteraz poznal).

A to je ten skutočný dôvod, prečo ma táto myšlienka uchválita a chcem ju zdieľať aj s tebou.

Spomínaš si na tých chalanov, za ktorými som na začiatku prišiel?

Zistil som, že sa venujú krátkodobým prenájmom a lízingom, kde si môžeš takéto auto prenajať napr. na pol roka s tým, že ťa to výjde o vyše 30% výhodnejšie, ako keby si si ho bežne kupoval či financoval.

Napr. tento 5-kový bavorák by ťa vyšiel len cca na tisícku mesačne po dobu 6 mesiacov - a ešte si môžeš odrátať DPHčku a dať si ho do nákladov.

A k tomu nemusíš vôbec riešiť servis, gumy, olej, brzdy, poistky, dane a veci okolo toho, pretože toto chalani riešia za teba a ty sa už iba vozíš. No nie je to geniálne?!

Môžeš si vybrať nejaké auto z ich ponuky či kontaktovať ich a zistiť, čo môžu spraviť pre teba. Ja osobne som si takéto niečo zamiloval okamžite a sám to budem využívať pravidelne :)

Pre koho to je a pre koho nie

Neodporúčam však takéto niečo každému.

Určite je to pre tých, ktorí:

- Robia biznis a uvedomujú si, že ich auto je ich marketingový nástroj a spoločenský status (ľudia ihneď zbystria pozornosť, keď prídeš na novom bavoráku)

- Chcú získať okamžitý efekt a vnímajú to ako investíciu, ktorá sa im vráti na zvýšených predajoch (to je ako keď si otvoríš obchod v centre mesta - uvedomuješ si, že zaplatíš viac za meter štvorcový priestoru, no prinesie ti to aj viac zákazníkov, ako keby si mal obchod niekde na dedine)

- Môžu si to dovoliť, no nechcú si kupovať auto ihneď za plnú cenu (pretože radšej točia peniaze inde, aby si mohli dovoliť aj 5 takýchto bavorákov) a chcú svoje peniaze investovať efektívne

Neodporúčam takéto niečo tým, ktorí:

- Si nemôžu takéto auto dovoliť a je to pre nich zbytočný luxus, ktorý im neprináša žiadnu pridanú hodnotu

- Auto nevyužívajú na biznis a vozia sa len do práce, prípadne na nákupy a je to pre nich čisté pasívum

 

Čo si z toho môžeš odniesť pre seba

Ak nabudúce niekoho uvidíš na drahom aute, budeš už vedieť, že reálne naň nemusí mať toľko peňazí a mohol si ho zadovážiť aj inými spôsobmi (oveľa rozumnejšími).

Tá dobrá správa je, že to môžeš spraviť aj ty. Super, však?

Ak ti to dáva zmysel a chceš si dopriať luxus v podobe vozenia sa napr. na novom bavoráku, no nechceš zaň zbytočne preplácať veľa peňazí, keď nemusíš, tak ti odporúčam mrknúť na Successlease.sk či napísať rovno Mironovi a Filipovi a zisti, čo môžu spraviť pre teba.

Psssst... do budúcna budú mať možno aj audiny a mercedesy, ale nemáš to odo mňa :)

Určite mi potom pošli fotku a daj vedieť, keď si spravíš takto radosť aj ty.


O MICHALOVI

"Michal Kopecký je vzťahový mentor, autor #1 bestsellerov pre mužov a ženy o randení a vzťahoch. Jeho poslaním je pomôcť mužom a ženám nájsť, získať a udržať si svojho vysnívaného partnera, s ktorým budú šťastní vo vzťahu. Za posledných deväť rokov pomohol desaťtisícom chlapom, aby mali väčšie úspechy so ženami a tísicom žien, aby boli neodolateľnými pre svojho vysnívaného chlapa."

Prečítať si celý príbeh

ČO HOVORIA INÍ

U mňa Michal patrí medzi špičku slovenského marketingu, pretože má to, čo 90% markeťákom chýba: VÝSLEDKY!

Erik Hoffmann www.raketak.sk