PRÉMIOVÝ DOKUMENT NA STIAHNUTIE ZDARMA ODHAĽUJE: 

Jednoduchý a rýchly nástroj, vďaka ktorému budete vždy PRESNE vedieť, čo vaši zákazníci chcú, o čom pre nich písať a aké produkty pre nich tvoriť, za čo vás budú milovať a budú utrácať peniaze práve u vás (a je celkom ZDARMA). Kliknite na tlačidlo nižšie a stiahnite si ho hneď teraz.

VYBUDUJTE SI SVOJ AUTOMAT NA PENIAZE VĎAKA INTERNETU

#3 MEGA MYŠLIENKA - Pokiaľ nemáš svojho hejtra, ešte si nič poriadne nespravil

Stalo sa vám niekedy, že ste chceli niečo rozbehnúť...

Ale báli ste sa, čo by na to povedali ostatní ľudia? Vaši známi? Alebo ešte horšie, niekto úplne cudzí?

Možno aj kvôli tomu ste nakoniec nezačali.

Je dokonca možné, že ste sa s nadšením pustili do tvorby niečoho vlastného, písali ste články, začali ste horko ťažko točiť videá a niekto vás "sprdol" natoľko, že radšej ste to zabalili.

Áno, aj to sa stáva.

Lenže, prečo to tí ľudia robia? Pľujú, smrkajú, špinia, hejtujú, nič sa im nepáči...

A ako vôbec na nich reagovať? Vadiť sa? Povedať si svoje? Alebo ich ignorovať?

Prezradím vám, prečo by ste sa mali vlastne TEŠIŤ, keď vám niekto nabudúce niečo "zhejtuje".

Keď sa bojíte bubákov

Jeden z dôvodov, prečo som dlho odkladal založenie môjho prvého blogu akozbalit.sk bol fakt, že som sa bál.

  • Mal som strach z toho, že ešte nie som dosť dobrý na to, aby som mohol radiť niekomu ďalšiemu ohľadom žien. Prečo by ma mal vôbec niekto počúvať?
  • Bál som sa, čo povedia moji známi, keď zistia, že ja robím niečo podobné - učím chlapov "baliť" baby. JA. Čo bol do 22ky panic. HA!
  • A čo ak sa niekomu nebudú páčiť moje rady? Bude ma kritizovať alebo sa mi neobdaj vysmeje?  

Nakoniec som sa cez to všetko preniesol a blog som založil. Ale...

Schovával som sa.

Miesto toho, aby som sa hrdo postavil za to, čo robím, som si vymyslel pseudonym a schovával som sa za nejakú postavičku.

Celé 4 mesiace.

Skoro nikto (až na pár dobrých známych) nevedel, že za tým celým stojím ja.

Áno, prišli aj prvé nenávistné reakcie pod článkami a prvý hejtri. Ale to nebolo na "mňa" predsa.

Ako som sa však zúčastňoval prvých seminárov, kde som zdieľal s ostatnými ľuďmi (a najmä ženami), čo vlastne robím a čomu sa venujem, zostal som zaskočený.

"WAU, to je skvelé. Povedz mi o tom viac!" - zneli ich reakcie.

Čože? Ony s tým vôbec nemajú problém? Nevadí im, čo robím? Sú s tým úplne v pohode?

A takto sa to opakovalo vždy, keď som niekomu povedal, čo robím.

Predstavte si tú srandu. Jediný, kto mal problém s tým, čo robím, som bol ja SÁM!

 

A tak som vystúpil z tieňa...

Prestal som sa strachovať o to, čo si pomyslia druhí a začal som vystupovať pod svojim vlastným menom, dal som tomu všetkému podobu a začal som sa deliť o svoj príbeh.

Neprestával som tvoriť články a začal som točiť aj prvé videá, vznikli prvé kurzy. Nevzdával som sa.

A v tom prišli.

HEJTRI!

"To je blbosť." "Toto mohol napísať len debil." "To nefunguje." "Ani som to nedopozeral celé. Zbytočne som stratil 2 minúty svojho času." "Chlap by mal prestať fetovať. Tliacha samé pi*oviny." ...

Musím sa priznať, že mi nebolo všetko jedno, keď som si takéto a podobné (oveľa horšie) reakcie začal čítať a objavovali sa čoraz viac.

Prečo mi to tí ľudia píšu? Prečo sa im to nepáči? Veď som sa tak snažil, aby to bolo dobré! A nikoho som ani neurážal...

Istú dobu ma to trápilo a vo vnútri ma to zožieralo. Som totižto človek, ktorý chce s každým vychádzať za dobre a nie som rád, keď má niekto niečo proti mne.

Ale potom som to pochopil.

YES! Asi robím niečo dobre

Ako sa vraví - "Kto nič nerobí, nič nepokazí."

A je to pravda. Čím viac ma bolo vidieť na internete a čím som toho viac vytvoril. Tým viac ľudí som nasral.

A myslel som si, že robím niečo zle. Lenže opak bol pravdou. Začal som robiť niečo sakra dobre. Len som si to ešte vtedy neuvedomoval.

Prečo? Pretože som sústredil pozornosť na tých, ktorých bolo vždy viac POČUŤ.

Neviem prečo, ale my ľudia máme jednoducho tendenciu všímať si najmä to zlé. Čo nevyšlo, čo sa nepodarilo, čo nám niekto povedal, čo sa kde udialo. A prehliadame to dobré (a neutrálne).

Ale hejtri a tí, ktorí sa nám snažia podkopať nohy sú v skutočnosti štatistická menšina a vždy tu boli aj budú. Toho sa nezbavíme.

Pochopil som to z Gaussovej krivky a hneď vám vysvetlím, ako to celé funguje (na základe rokov sledovania správania čitateľov, tvorby obsahu a jeho zdieľania, prechádzania mojimi kurzami...) 

A sedí to ako riť na šerbeľ!

Prečo existujú hejtri a prečo ich prestať brať vážne?

Problém s hejtrami je, že sú vidieť a počuť (resp. práve im venujeme častokrát svoju pozornosť, ako som spomínal). Ale v skutočnosti ich netreba vôbec brať do úvahy.

Existuje niečo ako Gaussova krivka a ja si ju teraz prispôsobím na vysvetlenie toho, ako funguje rozloženie našich návštevníkov, nasledovníkov či klientov (ber to, prosím, ako voľný výklad a nie poučku zo školy).

Keď sa pozrieš na tento obrázok:

... tak okrem toho, že sú tu nejaké zelené, čierne a fialové políčka a percentá, táto krivka takmer dokonale ukazuje, ako sa ľudia správajú, keď príde na prečítanie si článku, pozeranie videí či prechádzanie kurzom, ktorý si zakúpili.

Vľavo je "negatívna" nálada, v strede "neutrálna" a vpravo "pozitívna" (percentá sedia zhruba na ilustráciu a pomer).

Vezmime si teda napríkláááád... Prečítanie si článku:

  • Drvivá väčšina ľudí (zelená časť a čierne časti) si článok prečíta, povie si okej, prípadne sa nad tým zamyslí či pobaví sa a článok zavrie a ide sa venovať iným veciam.
     
  • Potom sú tu ľudia (pravá fialová časť), ktorí sú z článku nadšení! Zdieľajú ho so svojimi priateľmi! Zamyslia sa nad ním, inšpiruje ich a aplikujú ho do praxe a istým spôsobom sa ich život posunie k lepšiemu. Sú vďační, lajkujú a hovoria o tom ostatným.
     
  • No a sú tu aj ľudia (ľavá fialová časť), ktorí si článok prečítajú a narazí na ich vnútorné presvedčenia a doterajší pohľad na svet. Začnú vám písať nenávistné komentáre, že to je blbosť, nefunguje to, že ste spravili gramatickú chybu, že by ste sa mali vrátiť do školy, že ste debili, že ... Na moment sa rozčúlia a idú ďalej, až kým nenarazia na ďalšiu vec, ktorú opäť zhejtujú.

 

No tu to nekončí...

Chcete to v skutočných číslach na reálnych príkladoch?

#1 Prípadová štúdia "Moje video pridané na videoportál mojevideo.sk"

Pred istým časom niekto pridal jedno z mojich videí (ktoré som zverejnil na mojom blogu pre ľudí, ktorí ma už poznali a vedeli o mojej práci) na videoportál mojevideo.sk.

Ako naň ľudia reagovali?

Video má celkovo 38.798 videní. A teraz... Z toho:

- Cca 38000 videní bez reakcie (98% stred)

- 141x obľúbené a 124x zdieľané a niečo do stovky pozitívnych komentárov (1,5% pozitívne vpravo)

- Pár desiatok negatívnych komentárov (0,5% negatívne vľavo)

Väčšina ľudí si ho teda pozrela a je možné, že sa vďaka nemu začali riadiť. Niektorí z nich ho po pár sekundách zavreli a ďalej ho neriešili. 

Pár stoviek ľudí ho pokladali za natoľko prínosné a zaujímavé, že ho ZDIEĽALI a pridali si ho do OBĽÚBENÝCH.

No LEN 30-50 ľudom (nazvime ich štatisticky bezvýznamné výnimky) ležalo v žalúdku natoľko, že mali istú potrebu "vyjadriť svoj konštruktívny názor" dolu do komentárov.

Áno, keď tie ich reakcie začnete čítať, zostane vám zle a otrasie to vašim nadšením tvoriť ďalšie veci. No treba si uvedomiť, že tých ľudí je zanedbateľné množstvo a dnes zaútočia na vás, zajtra na niekoho iného.

P.S. Toto video mi prinieslo v deň jeho zverejnenia (niekým iným, ako mnou) viac ako 200 nových kontaktov do databázy a z toho pár klientov.

#2 Prípadová štúdia "Prvý článok na tomto blogu"

Keď som zverejnil prvý článok "Skromným patrí dôchodok" a zazdieľal som ho v skupine Učíme sa podnikať (kde vznikla 7 dňová výzva, vďaka ktorej som založil tento blog), dopadlo to opäť ako cez kopirák podľa Gaussovej krivky.

Ako naň ľudia reagovali?

Za prvé dva dni si ho prečítalo 747 ľudí:

- Cca 575 ľudí si ho prečítalo a nijak nereagovalo (75% stred)

- 107 zdieľaní článku, 39 lajkov v skupine, 17 lajkov na osobnom profile, 4 pozitívne komentáre priamo pod článkom (22% pozitívnych vpravo)

- Asi 5 ľudí sa vyjadrilo, že "im to nič nedalo" "len som sa tam chválil" "nevyzerá to ešte ako hotový web" "samá prázdna vata okolo a žiadne návody" (3% negatívnych vľavo)

Tu to už bolo lepšie, keďže tí ľudia na to väčšinou čakali a istým spôsobom ma poznali.

Opäť drvivá väčšina nijak nereagovala a nemali potrebu ani zdieľať a ani sa nijak vyjadriť. Bežná klasika.

Napodiv veľké množstvo (z pravej časti krivky) spravilo pozitívnu akciu a článok ich motivoval, nakopol a k niečomu posunul a dokonca sa s ním stotožnili natoľko, že ho zdieľali a reagovali naň.

No a klasika - zanedbateľné množstvo ľudí sa vyjadrovalo kriticky, "duchaplne" a hľadali len chyby.

P.S. Spustenie blogu a samotný článok mi priniesol v prvý deň vyše 100 nových nasledovníkov a kontaktov do databázy.

 

#3 Prípadová štúdia "Ľudia, ktorí si kúpia váš produkt"

Okej, doteraz to boli videá či články. Ale platí to aj pri platených veciach? Predplatné, produkty, služby, kurzy...?

Si píšte, že áno!

Občas sa ma ľudia spýtajú, aké výsledky majú chlapi, ktorí vstúpili do mojich kurzov.

Bolo by naivné si myslieť, že VŠETCI uspejú. Áno, každý má rovnakú šancu. Len keby neexistovala ľudská prirodzenosť a Gaussova krivka...

A funguje dokonale aj napríklad v mojich kurzoch (čísla sú ilustračné):

Produkt si kúpi 100 ľudí a z toho:

- cca 80-85 ľudí (80-85% stred) ho "ako tak" využívajú, niečo z toho aplikujú (no väčšinou nikdy nejdú do praxe), a ich život sa nijaký závratným spôsobom nezmení. Nemajú na to čas, riešia iné veci a niektorí sa do toho nikdy ani nepustia (áno, kúpia si niečo, no nevyužívajú to. Poznáte to aj vy?). Nijak ďalej to neriešia. Sú OK.

- cca 10 ľudí (10% vpravo pozitívnych) to začnú využívať, prechádzajú tým systematicky, idú do praxe a prináša im to fantastické výsledky! Hovoria o tom, komentujú, zdieľajú, doporučujú, zanechávajú referencie a investujú aj do ďalších vašich produktov.

- a 5-10 ľudí budú nespokojných (5-10% vľavo negatívnych). Budú sa sťažovať, že im to nefunguje, že to nevedia, neveria si, že... a 5 to budú reklamovať a požiadajú vás o vrátenie peňazí. Niektorí ani nie kvôli tomu, že by to nefungovalo, ale jednoducho potrebujú peniaze...

A takto to chodí. Väčšina nie sú ani mega nadšení a ani nespokojní. Istá časť sa stane vašimi nasledovníkmi, fanúšikmi a budú vás odporúčať a zdieľať ďalej. A malá časť vás bude hejtovať, lebo... lebo medveď ehm Gaussova krivka:) 

Nesnažte sa zapáčiť každému

Dúfam, že už lepšie vnímate fakt, že nie každý vás bude mať rád. Väčšine ľudí budete vždy ukradnutí. Len pár budú stáť za vami a bojovať za vás.

A vždy tu bude istá skupinka tých, ktorým sa nikdy nezavďačíte, ani keby ste im dávali mega zľavy či niečo zadarmo.

Dokonca vám odporúčam NEBRAŤ SI ICH ÚTOKY OSOBNE.

Snažte sa ich naopak pochopiť: 

- Asi im v ten deň niečo nevyšlo 

- Sú vychovávaní v negatívnom prostredí, kde nikdy neboli dosť dobrí 

- Stretávajú sa neustále s neúspechmi a neveria si

- Myslia si, že život je boj a oni musia večne proti niekomu bojovať a presadzovať svoju pravdu

- Sú frustrovaní a chcú znepríjemniť život aj vám

... a možno sú to len bezohľadní arogantní sebestrední hajzlíci, ktorí túžia po pozornosti:)

To však nič nemení na fakte, že:

Aj keď sa im uľaví, aj keď vyhrajú nekonečnú argumentačnú vojnu (s tými, ktorí sa do nich pustia a snažia sa dokázať vlastnú pravdu, no potom to radšej vzdajú, lebo to nemá zmysel), nič sa v ich živote nezmení...

 

Ako reagovať na hejtrov?

Čo s nimi, keď už tu sú?

Keď vám napíšu niečo nepekné do komentárov, do emailu alebo nebodaj o vás budú písať články, ohovárať vás všade možne a robiť na vás antirecenzie? (týmto zdravím môjho "dvorného hejtra")

Začať sa s nimi vadiť? Argumentovať? Presvedčiť ich o tom, že sa mýlia a že vy máte pravdu?

Najlepšie, čo vám môžem z mojich vlastných skúseností poradiť, je "NERIEŠIŤ ICH".

                             

Bez srandy. Nevnucujte im svoju pravdu. Nehovorte im, že sa mýlia. Dovoľte im, nech si veria, čomu chcú veriť.

Nesnažte sa ľudí meniť. Neinvestujte do nich svoju pozornosť.

Veľa ľudí spraví tú chybu, že im chce niečo vysvetľovať. Obhajujú sa a venujú energiu do tých zanedbateľných pár percent (z ľavej negatívnej časti krivky), ktorí sú počuť.

Ale prečo? Nikdy si títo ľudia od vás nič nekúpia. Nikdy sa nestanú vašimi skalnými fanúšikmi (a aj keby náááááhodou áno, bude vás to stáť obrovské množstvo času, empatie a energie).

Ignorujte ich a venujte pozornosť tým, ktorí sú z vašej práce NADŠENÍ! To sú tí, na ktorých sa častokrát zabúda. Oni tu už sú. Pre vás! 

A my sa zapodievame hejtrami? FUJ! :) 

 

Čo s hejtrami ďalej? - Pár praktických tipov

Vy už viete, že by ste im nemali venovať zvýšenú pozornosť a mali by ste ich ignorovať.

Dám vám však niekoľko praktických tipov z bežného života, čo môžete s nimi ďalšie spraviť, aby ste mali od nich kľud a pokoj (a sústredili sa na tvorivú činnosť):

- Čo mi fantasticky funguje na ľudí, ktorí si dajú tú námahu a napíšu niečo nepekné na mňa či moju prácu... ODZBROJÍM ich a nevytvorím priestor k ďalšej hádke. Ako? Jednoducho im odpovedzte (hoci aj kompletne preskočte ich výlevy) "Ďakujem za váš názor :)" alebo "Chápem, že sa vám to môže takto zdať."

- Ak máte na Facebooku priateľov, ktorí do vás len rýpu, negatívne vám komentujú či inak vám znepríjemňujú život... VYMAŽTE ICH a pokojne bloknite. Neviem ako vy, ale ja takých ľudí okolo seba nepotrebujem. 

- Ak vám niekto pod vašimi článkami či videami na blogu napíše nič nehovoriaci debilný komentár... nereagujte naň a VYMAŽTE HO. Je to váš blog, váš priestor a keď to niekto nechápe, nemá tam čo robiť (teraz nehovorím o konštruktívnej kritike alebo cenzúre).

- Ak vám píšu v newsletter emailoch, že na vás pošlú právnikov či daňovákov, keď im pošlete ešte jeden email (aj keď nevedia kliknúť na odhlasovací odkaz na konci emailu a sami si vyžiadali ich zasielanie)... nereagujte na to a ručne ich VYMAŽTE z databázy.

- Ak nie sú spokojní s vašimi produktami či službami, večne vymýšľajú či sťažujú sa... s radosťou im okamžite VRÁŤTE PENIAZE a odporučte im vašu konkurenciu :) Vy takých klientov nepotrebujete. Venujte energiu tým, ktorí vás milujú.

- A čo mi fungovalo na hejtrov tiež skvele, je protivýzva v zmysle "Ďakujem za názor. Budem rád, ak prídeš aj ty s niečím vlastným a budeš pomáhať druhým.../Som rád, že si venoval energiu môjmu článku. Verím, že rovnakú energiu venuješ do svojich projektov a svojho biznisu"

 

Prečo je skvelé mať hejtrov?

Keď začnete robiť veci dobre, je úplne prirodzené, že budete tŕňom v oku niektorých ľudí. Dokonca aj konkurencia vás začne viac vnímať a budú proti vám bojovať.

Každý má na to svoje zbrane. Budú sa vám snažiť znepríjemniť život a odradiť vás.

No uvedomte si jedno.

Miesto práce na sebe a zlepšovaní svojho života, biznisu a príjmov venujú energiu VÁM.

Sústredia sa na VÁS, miesto na seba.

A čomu dávate pozornosť, to rastie.

Spravte sami sebe láskavosť a tešte sa z nich. Tešte sa, že toto nechápu a že VY rastiete, zatiaľ čo oni stagnujú (a rútia sa do hlbšej a hlbšej frustrácie z vlastnej neschopnosti).

Keď na vás začnú útočiť, je to len signálom toho, že niečo ROBÍTE a ste VIDIEŤ.

Vždy tu bude niekto, kto sa vám to bude snažiť znepríjemniť (Gaussova krivka).

Venujte však energiu a pozornosť sebe a tým, ktorí vás milujú a posúvajú dopredu.

Jedna krásna analógia hovoriaca za všetko

Predstavte si, že chcete mať najväčší a najimpozantnejší mrakodrap v celom meste.

Môžete to dokázať dvoma spôsobmi:

1. Začnete plánovať, premýšľať, začnete stavať, nebude sa vám dariť, budete sa pri tom potiť, budete bojovať s byrokraciou a povoleniami, občas sa nebudete vidieť so svojou rodinou, žiadna dovolenka, len drina, hodiny a hodiny práce, sebazaprenia... no nakoniec sa vám to podarí a vy skutočne postavíte ten najväčší mrakodrap široko ďaleko, ktorý budú ľudia obdivovať a žasnúť nad jeho veľkoleposťou.

2. Alebo môžete zvoliť jednoduchšiu cestu. Miesto driny a práce na svojom vlastnom mrakodrape sa rozhodnete rozbombardovať všetky ostatné budovy v meste. Áno, aj takto sa vám to môže podariť. Tým, že znížite všetkých naokolo. Ale pamätajte - Tá vaša búdka bude stáť stále za ho***.

(Ak s tým súhlasíte a táto myšlienka sa vám páčila, pokojne to zdieľajte na Facebooku)

Choďte si za svojim a nepozerajte sa za seba!

Čo mi vždy skvele fungovalo, bolo usmiať sa na tých, ktorí mi neprajú a neriešiť ich.

Môžem zmeniť IBA seba. A venovať energiu a pozornosť tomu, čo mi zmení život k lepšiemu. Preto pozerám vždy dopredu a odporúčam to aj vám.

Nabudúce budeme pokračovať ďalšou z 10 MEGA myšlienok, ktoré ma v živote a v mojom online podnikaní nakopli a posunuli ďalej.

Prezradím vám, prečo by ste mali prestať byť vo svojom podnikaní "defka pre všetko" a začať viac dôverovať iným ľuďom, ktorí istú prácu spravia lepšie, rýchlejšie a lacnejšie, ako vy. No a ako takýchto ľudí hľadať.

Určite sa pridajte na odber tohto blogu, aby vám tento článok neušiel a ja vám dám vedieť hneď, ako bude vonku.

Celá séria:

#1 MEGA myšlienka - "Skromným patrí dôchodok"

#2 MEGA myšlienka - "Gram činu je viac ako tona vedomostí"

#3 MEGA myšlienka - "Pokiaľ nemáte svojho hejtra, ešte ste nič poriadne nespravili"

#4 MEGA myšlienka - "Prestaňte byť vo svojom biznise defka pre všetko"

#5 MEGA myšlienka - ???????????

#6 MEGA myšlienka - ???????????

#7 MEGA myšlienka - ???????????

#8 MEGA myšlienka - ???????????

#9 MEGA myšlienka - ???????????

#10 MEGA myšlienka - ??????????

P.S. Nakopol vás tento článok? Našli ste sa v ňom? Napíšte mi dolu do komentárov, ako ste doteraz vy vnímali tých, ktorí vám ztrpčovali život a reagovali na vašu prácu negatívne. Ako ste ich riešili? Čo vám najlepšie fungovalo? Čítam každý jeden komentár.

O MICHALOVI

"Verím, že každý si môže vybudovať svoj automat na peniaze vďaka internetu a získať tak pasívny príjem využívaním šikovných nástrojov a stratégií, ktoré tu už dnes sú (a sám ich využívam) a užívať si tak viac voľného času na veci, ktoré majú skutočne zmysel..."

Prečítať si celý príbeh

ČO HOVORIA INÍ

U mňa Michal patrí medzi špičku slovenského marketingu, pretože má to, čo 90% markeťákom chýba: VÝSLEDKY!

Erik Hoffmann www.raketak.sk

TAJOMSTVO AKO SA DOSTAŤ ZÁKAZNÍKOM DO HLAVY ODHALENÉ

Ako zistiť, čo zákazníci chcú?
Aký obsah pre nich tvoriť?
Aké produkty im prinášať?

Kliknite na tlačidlo nižšie a stiahnite si zdarma prémiový dokument, ktorý vám na to odhalí jednoduchý nástroj
(ktorý je úplne ZDARMA)

PRÉMIOVÝ DOKUMENT NA STIAHNUTIE ZDARMA ODHAĽUJE: 

Jednoduchý a rýchly nástroj, vďaka ktorému budete vždy PRESNE vedieť, čo vaši zákazníci chcú, o čom pre nich písať a aké produkty pre nich tvoriť, za čo vás budú milovať a budú utrácať peniaze práve u vás (a je celkom ZDARMA). Kliknite na tlačidlo nižšie a stiahnite si ho hneď teraz.